Wednesday, July 7, 2010

mahu update..

assalammuailaikum.. rindu r pada my blog..ermm, dah lama x update blog...skarang baru ada masa nak update blogg.....hidup mesti bersemangat....akhirnya ,ari jumaat ari arituw sempat jugak aku balik setelah 2 minggu tak blik kg...cehceh...anak mak katekan..hehe..,klu boleh ,ak nak balik tiap2 minggu hehe...mau bising mak ayah tgk muka aku jew..hehe..cam x dak muka lain jew dia ank tengok ...asyik 2 aku jew...kadang 2 mak aku dah naik bising ..dia cakap dah x larat nk antar pegi stesen bas.....huhu...x dak sapa nk antar katanya...

nasib baik masa kat kg ,ada 3 org anak jadi peneman aku ke mana 2....tiba 2 teringin nak minum air kelapa....aku pn mengajak anak2 buah skali, memulakan operasi mencari klapa muda di belakang umah je...x jauh pun..

x payah susah2 g bli kat kedai nk minum air klapa,,itu untungnya org kg klu yang jenis suka berkebun....jimat duit sikit..hehe..mak aku ni suka tanam macam2 jenis pokok..aku pun kadang 2 dah bosan x taw nk wat ape , pun terikut sikapnya yg ska berkebun...inilah hasilnya..bila dah pokok yg ditanam menjadi buah..
..hehe..abis aku ambik kelapa mak aku....hanya tinggal sedikit je klapa muda ...setelah aku ambil..

i pohon kelapa rendah..kn..


penjual 2kelapa muda yg comey ...3 biji kelapa rm 10..ada org beli x.....

aku pada mula nak potong kelapa ..tp ank buah yg satu2nya lelaki nk tolong potong gak...nak tunjuk hero la ..makcik hnya memandang je....dalam ati(hehe..nasib ada org nak tlg gak ,,klu x ,x boleh minum air...)aku ,pada mulanya nak suruh emak je yg tolong potongkan..hehe ..


cucu kesayangan mak aku ,adalah budak nie...hehe..


akhirnya dapat jugak minum air kelapa.......next time nak buat camni ag..tambah 2 klu msa bulan posa..ermmmmm,,best kn...

2 comments:

  1. Salam, myrah,

    orang yang jelouse tentunya Kak Sweetie, rendahnya pokok kelapa tu..hmm inilah keseronokan duduk kg,berbudi pada tanah..hasilnya..wallah..

    Teringin nak gi sawah. tapi kat sawah tu ada lintah tak yang oii..

    ReplyDelete
  2. meh r dtg kedah...x dak lintah pun....klu pas ujan lebat ,baru la ada lintah.....

    ReplyDelete