Saturday, June 19, 2010

roti yang dibuat sendiri ag sedapp....

salam blogger semua..sape ni ...??nak tunjuk r tu yang dia tengah pegang udang besar masa dekat dapur di sebuah hotel ..inilah kawan sya...erna ,pelajar kos culinary art kat kolej ptpl ,shah alm..dia minat memasak sejak kecil ...dah ada bakat memasak...hehe..cita 2 nak jadi chef yang berjaya ..nti klu ko dah berjaya jgn lupa taw..kadang aku minta dia yang ajarkan aku memasak ..biasa belajar dari org pro sikit...haha... sape 2 yg nak cri calon isteri..inilah orgnye..memenuhi kriteria seorg isteri ...pandai memasak dan lemah lembut..hehe..jagn marah erna erk....aku jdikan ko bahan blog aku..paling best ,lepas kelas kitchen ,dia akan tapau bawa balik makanan yang dibuat ..cam taw2 je aku tengah kelaparan....siap bawa tuperpawe ag....hehe..semua masakan ko buat memang sdapp r...
ini roti yang aku suka...rasa sayang lak nak makan sebab panjang..sebelum makan aku akan ketuk2 kat dinding dulu..saje je ..test sama ada keras ke x...hehe..cantik kan roti nie...
inilah hasil air tangan erna dan kawan2 nya... nampak sedap kan ...
. .inilah roti bun yang enak,lembut dimakan ..sedap dicicah dengan air kopi..
ha..dah siap dibentuk pun ..pas ni akan dibakar mengguna oven...
tangan sape nie??..besarnya ..uli tepung dengan lembut supaya menjadi doh..

ini bahan nak buat roti ....klu nak resepi nanti aku tanya dia..k......komen2 lah erntry ak er..

No comments:

Post a Comment