Wednesday, June 9, 2010

mari kte g pasar pagi....cra nak pilih ikan freshhh

time cuti sem nie r aku nak tido lambat...pagi -pagi lagi mak kejut suh bangun pagi....bangun,..x baik bangun lambat ,nanti rezeki x masuk katenya...
pas sarapan dia ajak aku g pasar pagi....kt umah ak nie pasar pagi klu ari ahad gan khamis memang best sgt..byk barang n pilihan yg boleh beli...semuanya cantik 2..aku dah rambang mata kdg tuw..nasib baik r ak nie penjimat sikit....kurang r pengeluaran duit....hehe...mula 2 smpai psr pgi,mesti g kt tmpat jual makanan laut ..ikan ,udang ,n macam 2 r..semua ade cam iklan asto tuw..ckp jew semua jenis ikan fresh2 de kt sni..dri kecil sampai besar..murah 2 lak tuw..tba 2 .ak terkenan r kt satu udang nie..udang lipan r..sedap2...rugi ,sape yg penah makn nak makan lagi..rasa manis..paling sesuai klu masak tomyamm..urmmm...mmg sedap r...
mak ak ckp klu nak bli ikan segar , kne tgk dulu mata ikan putih jernih bru bli...petua org tua2.
penah gak ,dulu masa aku kecik ,dia suruh bli ikan ..ak t"bli yg x segar....bingit teliga ak dengar ceramah ckp x pandai pilih ikan ...erk, dlm ( ati aku ckp abih tuw p r bli sendiri awt suruh cek bli gak)..mne r cek taw ...nampak jew ikn temenung..klu kl ckp ikn kembung ...aku pun terus r bli..dah mals nk pilih nti tgn de bau hanyir ikn lak...ceehhh...hehe..

No comments:

Post a Comment