Saturday, October 16, 2010

pangalaman bercuti di pulau pangkor



mka yg cool jew...msa naik bot..padahal dalam ati dah rasa kecut perut..takut tebalik kt tngah laut.....hehe..


ak nk cerita pengalaman bercuti di pulau pangkor.......best sgt2....nie merupakan trip aku yg ke 2 pernah mengikut budak 2 hospitality n tourism...bercuti untuk ilangkan tension blajar.hehe.....aku bgun pgi dlm kul 5 pagi tuk kemas bju nk dibawa....ska sgt sgt wat kje last minit....ak mmg paling mls nk kemas bju......nasib baik sempat ....kul 7 .30 bru bertolak ke lumut ,perak.....dalam pkul 12 tengari bru kmi smapay kt lumut...masa tuk makan tengari n bershopping......sementara nk menunggu feri pukul 1 tengari.......sempat ag bik gambar kt situ.
masa dalam feri ,aku mmg asa takut sikit...takut jatuh.....selepas 45 minit cmtu aku dah tiba di pulau pangkor.....mula jejak kt situ ,pemandangan pulau pangkor mmg cntik ,,tidak tercemar ...air laut biru.rasa nyaman sagt2......
kami menaik van tuk sampay kt resort ....jauh jgak perjalanan...dalam setengah jam...sepas berehat sekejap ,dalm kul 4 petang, kami ke pantai...aktiviti main bola pantai n yg aku ska mandi laut......

pada sebelah malam pulak .aktivity sesi berkenalan antara satu sma lain......masa ni r aku mmg takut nk intro pasal diri aku.....dah r aku sorg jew ..course lain..diorg kbyknnya dri culinary art n tourism n hospitality......tiba jew msa aku intro,ak gtaw nma n trade mark..erm..nk blah....x taw nk pakai trademark ape dah ,,pakai bantai jew......nasib baik leps ..klu x kena nyanyi...huahua.....
ari kedua .pagi pas sarapan kami pegi snorkling kt sta pulau nie...mmg cantik sgt ...air laut mmg jernih n pasir putih.......aku x snorkling cma belajar berenang jew.....takut snorkeling..fobia katekan.....masa nk naik aku mmg rasa nk menagis sbb google a2 sepat mata bereneng aku ilang...x taw cmne bleh tertanggal lak padahal ak x gna langsung........aku rasa mlu pun ada sbb menyusah abg sorg nie.....smapay kwasn snorkeling tuw ,dia cri .....ak syukur .nasib baik ada sorg ,bdak nie tjmpa gak..klu x melayang gak rm 80 ......huhu......thanks abg apex...

ptgnya dlm kul 4-30 ptg kami bertolak blik ke s.alm ..dalm kul 10 .30 mlm ,kmi smpay kt umh..........next time klu ada masa jmpa ag pulau pngkor............the sweet memories in pulau pangkor..........



No comments:

Post a Comment