Monday, August 22, 2011

Melawat pusat dialisis ..ku x sanggup melihat penderitaan penyakit buah pinggang..

Baru 2 nie aku ada pergi ke pst dialisis untuk bertanya dengan lebih detail bgi prosedur ke stuw sbb ayah aku mmg kne buat dialysis buah pinggang seleps bulan 7 ni,first time masuk mmg takut sgt ramai warga emas dan org muda yg sedang melakukan rawat cuci darah..aku x sanggup melihat wayar 2yg masuk dlm bdn mereka .. muka aku nampak steady msa masuk ke situw padahal mmg dalm hati rasa kesian,takut dan x sanggup melihat mereka kne lakukan rawatan tuw..dah r kne bergantung kpd mesin dialysis sampy seumur hidup……ish ,kesian ,tapi demi hidup ,mereka kne kuat semangat untuk hidup.aku memang respect pada mereka…pesakit penyakit buah pinggang skrg sudah bertambah tinggi skrg,klu x slah aku ,penyakit yg popular dihidapi oleh masyarakat Malaysia selain drp kencing manis,darah tinggi,jantung ..so ,pada kita yg sihat 2 harus lah menjaga kesihatn ,jgn mls bersenamlah…mkn sayur2 ,kurg kan mkn makanan laut…

No comments:

Post a Comment